lauantai 15. heinäkuuta 2023

Paperitaivas: jossain

[ JOSSAIN ]

Olen kuullut, kuinka ihmiset täällä kuiskivat, että aika koittaa pian.

Minkä aika? Kenelle?

Se on kuin koodi. Asia, joka kerrotaan vain niille, jotka saavat tietää. Joskus mietin, että olen kuningas, joka ei tiedä ensimmäistäkään asiaa, joka valtakunnassani tapahtuu. Minulle ei kerrota. Olen nukke. Joku, joka pidetään elossa vain, koska –

Miksi minut pidetään elossa? Armosta? En usko näiden ihmisten armoon. Helios on saanut minut ymmärtämään sen.

Ehkä se on tämä vereni. Kirottu kuninkaallinen veri. Ron kohdalla kyse on vain näytelmästä. He halusivat jonkun olevan parempi minä kuin olisin itse koskaan voinut olla.

Ro on kaikkea sitä, mitä tämä hallinto haluaa ulos päin olla. Raju. Välinpitämätön ja häikäilemätön.

Ro ei ole enää tullut makuuhuoneeseeni. Muistaisin sen kyllä. Olen ollut tavanomaista enemmän läsnä itsessäni. Helioksella on vihreät silmät, joihin rakastan katsoa. Voisin imeytyä häneen tuntikausiksi ja unohtua häneen.

Jokin on muuttunut. Kipu on yhä turruttavaa ja muodot hataria, mutta minulla on ote. Minulla on tieto siitä, että jotain tapahtuu pian. Jotain, jota minulle ei kerrota.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti